Sunday, November 6, 2011

kepadaMu..




assalamualaikum...



saat ni terasa macam aku mahu pergi dari dunia ni
pergi meninggalkan apa yg ada di dunia, aku letih hadapi kehidupan ini
aku tak mampu untuk bertahan lagi, hanya air mata yg menemani

aku tahu dugaan ini sebagai balasan dari Mu ya Allah
aku hamba Mu yg hina, yg lupa asal usulku, yg lupa pada Mu
yg selalu mengingkari larangan Mu, imanku senipis angin
yg tak tahan godaan hawa nafsu, yg tak mampu menepis bisikan2 yg menyesatkan


Ya ALLAH! sesungguhnya, aku memohon petunjuk dari Mu
memohon perlindungan dari MU, ku mohon Kau tebalkan imanku
Kau jadikanlah aku hamba Mu yg sentiasa mencintai dan mengingatiMu
ku mohon supaya diriku kuat untuk menepis godaan dan bisikan yg menyesatkan dan yg Kau murkai


ku mohon pada Mu, ya Allah!
aku mahu menjadi hamba Mu yg sentiasa diredhai oleh Mu
sesungguhnya Kau maha mengetahui, maha penyayang dan maha Kuasa
Kau jauhkanlah aku dari perkara2 yg Kau murkai
jika dugaan yg Kau berikan kepada ku sebagai penghapus dosaku
aku redha ya Allah.

Ya Allah! aku mohon, kau lindungilah hubunganku dan 'dia' dari bisikan dan godaan yg boleh menyesatkan dan dari Kau murkai
sesungguhnya aku memohon supaya hubungan ku dan 'dia' dgn keredhaan Mu , ya Allah!
kukuhkanlah hubungan kami dijalan yg Kau redhai
Kau bukalah pintu hati kami utk bertemu di pintu kebahagiaan yg suci
bukan sekadar hubungan yg hanya dibibir dan dimata tapi biarlah dihati sebagai tiang yg mendirikan rumah Mu
ku tak mahu lagi berada di dalam kehidupan yg penuh dgn dosa
sesungguhnya ya Allah! aku memohon supaya Kau jadikanlah hamba Mu ini seorang yg berada lurus di garisan yg tetapkan olehMu


ku mengharapkan petunjuk dan hidayah dariMu...

No comments:

Post a Comment